تبلیغات
سواد رسانه ای - کدام سازمان یا نهاد باید متولی این بحث شود؟
من فکر می‌کنم سه نهاد هستند که در بحث سواد رسانه‌ای تاثیر زیادی دارند: صدا و سیما، آموزش و پرورش و وزارت علوم. در آموزش و پرورش یک سری سخنرانی برای اولیا و مربیان برگزار می‌شود و تلاش‌هایی در این زمینه دیده می‌شود ولی صدا و سیما هیچ اقدام عملی‌ای در این زمینه انجام نداده است و کسی هم پاسخ‌گو نیست. من معتقدم تا این بحث به یک امر ملی تبدیل نشود، صحبت از پیامدهای منفی شبکه‌های اجتماعی و بحث‌های این چنینی بیشتر آب در هاون کوبیدن است.

وزارت علوم چه طور؟

نکته‌ی جالب اینجاست که در دانشگاه علمی-کاربردی واحدی برای سواد رسانه‌ای وجود دارد اما متاسفانه کسانی که این واحد را تدریس می‌کنند، اصلا آشنایی کافی با این مفهوم ندارند و علاوه بر این ادبیات کافی در این زمینه نیز وجود ندارد که در اختیار این مدرسان قرار بگیرد و بیشتر به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شود. در آموزش پرورش و وزارت علوم باید واحدهای درسی برای سواد رسانه‌ای تعریف شود اما متاسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی برای تحقق این امر ندیده‌ایم.

یعنی خصوصا در آموزش و پرورش همان بحث‌های سلبی مبنی بر نبردن موبایل به مدارس و این‌ها مطرح است.

بله، دقیقا. متاسفانه ما همواره در این موارد سلبی و منفعلانه عمل می‌کنیم و به جای این که چه طور دیدن و چه طور استفاده کردن را به دانش آموزان و فرزندان‌مان یاد بدهیم، بیشتر بر ندیدن و استفاده نکردن تاکید می‌کنیم که می‌تواند نتایج مخربی داشته باشد.





طبقه بندی: آموزش و پرورش، آموزشی، سواد رسانه ای، آگاهی دانش اموزان،
برچسب ها:آموزش پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما،



تاریخ : جمعه 26 دی 1393 | 03:56 ب.ظ | نویسنده : SARA | نظرات()